Temat - serwisowanie auta

ystanie z odkurzacza czy umycie samochodu nie gwarantuje nam przecież idealnej czystości. Niejeden prawdziwy znawca tematu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku jest dostępnych naprawdę wiele środków przeznaczonych do c

Temat - serwisowanie auta

Jak dbać o samochód?

Jeśli chodzi o pielęgnację auta, konieczne jest nieraz przeprowadzenie naprawdę sporej ilości zabiegów, aby utrzymać samochód w naprawdę perfekcyjnym stanie. Samo skorzystanie z odkurzacza czy umycie samochodu nie gwarantuje nam przecież idealnej czystości. Niejeden prawdziwy znawca tematu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku jest dostępnych naprawdę wiele środków przeznaczonych do czyszczenia konkretnych elementów samochodowych. Tak więc istnieją preparaty do części plastikowych, czy specjalne płyny do szyb. Warto również zainwestować w specjalną pastę do samochodu, która nadaje niesamowity połysk i sprawia, że auto wygląda, jakby przed chwilą wyjechało z salonu.


Własnoręczna wymiana części samochodowych ? dlaczego warto wspomóc się Internetem?

Jak w wielu dziedzinach, również jeśli chodzi o motoryzację, powstaje wiele stron internetowych, z których możemy zgromadzić naprawdę spory arsenał wiedzy dotyczący wymiany części w naszym aucie. Wiele z nich pozwala zobaczyć interesujące nas kwestie niemal na żywo, za pośrednictwem filmu wstawionego przez autora tejże strony. Montaż części wymiennych dzięki nabytej z tego rodzaju filmików wiedzy jest szczególnie wskazany dopiero początkującym fanom motoryzacji. Sporej dawki wiedzy dostarczyć nam mogą także fora internetowe, które gromadzą miłośników czterech kółek i pozwalają na wymienianie się umiejętnościami i doświadczeniem. Zaglądanie na takie forum może mieć również tą zaletę, że dzięki umieszczonym tam informacjom będziemy mogli na przykład zdiagnozować usterkę w naszym aucie.


Technika jazdy z turbo

Charakterystyka silników turbodoładowanych znacznie różni się od tych wolnossących. Różnice dotyczą nie tylko samej mocy czy dynamiki silnika ale i sposobu jego eksploatacji.

Pierwszą ważną różnicą jest to, że turbosprężarka jest w stanie tłoczyć wystarczająco dużo powietrza dopiero jeśli jej wirnik osiągnie wysoki pułap obrotów. Aby to miało miejsce to silnik musi osiągnąć odpowiednio wysokie obroty. Do tego momentu pracuje jak jednostka wolnossąca - na podciśnieniu. Czas od wolnych obrotów silnika do pułapu doładowania turbiny powoduje efekt "turbo dziury". Dlatego aby silnik osiągał optymalne parametry mocy należy zmieniać biegi tak aby obroty pozostawały w zakresie doładowania.

Drugą ważną różnicą jest to, że za ostra jazda na zimnym silniku lub też natychmiastowe wyłączenie silnika po dłuższej trasie powodują bardzo szybkie zużywanie turbiny. Dzieje się tak dlatego, że sprężarka jest smarowana olejem silnikowym - to jest ten sam obieg. Kiedy olej jest jeszcze zimny to jest zbyt gęsty aby efektywnie smarować turbinę - więc przy pełnych obrotach będzie się ona zacierać. Natomiast po dłuższej jeździe turbina będzie bardzo nagrzana - jeśli nie pozostawimy silnika pracującego przez kilka minut nie zdąży się ona schłodzić - co będzie powodowało uszkodzenia.

Tak więc sposób na zniszczenie turbiny - pełen gaz na zimnym silniku a później po maksymalnym rozgrzaniu - natychmiastowe zgaszenie. Przy takim traktowaniu nawet nowa turbina padnie bardzo szybko.



© 2019 http://omuzyce.wodzislaw.pl/