Social media - opłaca się w to inwestować?

marketing: jest...to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie porta

Social media - opłaca się w to inwestować? Chcesz wiedzieć o co chodzi z social media marketing? Przeczytaj nasz artykuł! A jeżeli chcesz skorzystać z oferty, to zobacz

Social media marketing - co to jest?

Social media marketing: jest...to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


O promowaniu biznesu ogólnie

Małe i średnie przedsiębiorstwa pełnią bardzo ważną rolę w gospodarce, ponieważ płacą najwyższe podatki, zatrudniają pracowników i podnoszą konkurencyjność.

Oprócz pokonania szeregu formalności i różnych urzędowych upierdliwości, żeby prowadzić biznes nie wystarczy znać się na branży, w której się działa. Najczęściej lepszy marketing wygrywa z jakością usług lub produktów. Kluczem do sukcesu jest promocja, a to wymaga budżetu.

Możemy zainwestować w menadżera, lub skorzystać z oferty agencji reklamowej. Jednak to są formy drogie i mają niską skuteczność. Można wykorzystać do promocji internet - często strona www plus pozycjonowanie są strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu ma się dostęp do dużej liczby potencjalnych klientów, otwierają się nowe drogi rozwoju. Warto więc zacząć od czegoś, co nie wy,maga ponoszenia wysokich kosztów, trzeba jednak znaleźć dobrego profesjonalistę.


O tym jak (nie) robić social media marketingu

Media społecznościowe to modny temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach.

Profil na fejsie mają prawie wszyscy. Niewielu jednak zamieszcza tam treści w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, mieszkań, samochodów, zdjęcia z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , etc.). A coraz częściej to co publikujemy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeśli wysyłamy CV, bo chcemy dostać pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas zatrudni, to sprawdzi nasze konto. Czy jest się czego bać?
Jeśli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie rozdajemy lajków zbyt hojnie, to możemy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie są nasze poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Jak wybrać agencję social media?

Tak, jak kiedyś wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy oferują "social media".

Skąd ten efekt? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się więc idea, by wykorzystać to "social media" do prowadzenia biznesu. Można z pomocą tego kanału promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, dbac o swój PR w sieci. Jednak trzeba to robić dobrze. Niestety, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, robią to dobrze. Wiele z nich nie zatrudnia chociażby dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwe i proste, wcale takie nie jest. Zamiast zyskać na wizerunku, można bardzo dużo stracić, lub nawet wyrzucić pieniądze w błoto.



© 2019 http://omuzyce.wodzislaw.pl/