Dobre miejsce

arcząZanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów....Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, mus

Dobre miejsce Odpowiednio wybrane dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Zanim założymy własną działalność gospodarczą

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów....Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.

Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.


Miejsce na dokumenty

Archiwizacja dokumentów to jest ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i katalogowaniu dokumentów. Magazynuje się takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, jednak z powodu wymogów prawa, lub inne, należy je zachować. Miejscem magazynowania takich akt, jest archiwum. Duże instytucje, bądź korporacje posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Katalogowanie i zbieranie dokumentów ma swoje bardzo ważne powody. Jeżeli prowadzimy dość sporą firmę, to są nam potrzebne wtedy, kiedy wymaga ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Istotne są pozostałe dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Równie interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić jeśli mam w firmie bardzo dużo dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymagania prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych artykułach.


BHP w naszym biurze

Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam od razu, że nie jestem specjalistką z branży, a moich tekstów nie należy traktować, jako źródło wiarygodnych informacji na temat na BHP. Są to po prostu rozważania, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć wykonywane działania do biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę stricte umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość sensowne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu obrazu z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być precyzyjna.


Kwestia umeblowania

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Jakie zabezpieczenia do biura

Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w miejscach publicznych. Coraz więcej miast i instytucji posiada zainstalowane systemy monitorujące, jednak nie zawsze za ich pomocą można zidentyfikować sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Czasami jakość obrazu jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy zainstalowanie takich urządzeń nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama parę razy się zastanowią, zanim w miejscu oznaczonym w ten sposób dopuszczą się kradzieżyogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.



© 2019 http://omuzyce.wodzislaw.pl/